Samsung Omnia B7610 Omnia PRO zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Omnia B7610 Omnia PRO zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ingrid S 24-02-2012

Heb deze telefoon al meer dan 2 jaar in mijn bezit en ben er zeer tevreden over.
Alles werkt nog steeds perfect.
De batterij, toetsenbord, het gebruik, eigenlijk alles is helemaal top!! Heb tot nu toe niets hoeven vervangen!!
Zou nog fijner zijn als ze ook whats up/app beschikbaar zouden maken voor windows mobile.
Dus ga voorlopig nog even door met deze telefoon totdat hij het niet meer doet.

tamaravandewouw 30-12-2011

Heb hem nu bijna 2 jaar. In het begin was ik heel tevreden met het toestel maar nu geef ik hem graag vliegles!!

Ik kan amper mijn berichtjes openen, op internet gaan duurt een eeuwigheid,ik hoor de telefoon bijna nooit zodoende dat ik de trilfunctie erbij aan heb gezet,en zo kan ik nog ff doorgaan. En nee er is niks kapot, mijn vader heeft hem ook bijna 2 jaar en begint nu ook te klagen.

lina95 28-12-2011

Ik heb de mobiel in februari 2 jaar. Natuurlijk is hij nu al een beetje uit de tijd aangezien ANDROID de macht overneemt om het zo maar even te zeggen. Maar de samsung Omnia pro is een fijn toestel, hij is wel iets wat zwaar maar daar wen je wel snel aan. In die twee jaar ben ik nog nooit naar een telefoonwinkel geweest en hij werkt tot nu toe nog prima. Je kunt er allerlei leuke apps op downloaden met de marketplace voor windowsmobile. Ook via internet heb ik verschillende apps gedownload en die via bluetooth op mijn mobiel weten te krijgen! Het geluid is uitstekend ik luister namelijk veel muziek op mijn mobiel en heb er nu 358 nummers op staan, voor mij genoeg dus.

Ryan21 28-11-2011

Meest waardeloze telefoon die ik ooit gekocht heb. Bezit hem nu al meer dan 2 jaar.

Ten 1e, deze telefoon is extreem traag! Even een simpel sms'je sturen kost minstens een minuut. Telefoon loopt om de haverklap vast of valt helemaal uit. Windows 6.5 op deze mobiel maakt het er ook niet bepaald sneller op, alle programma's blijven op de achtergrond draaien en hierdoor wordt de telefoon steeds langzamer.
Ik raad iedereen aan deze telefoon NIET te kopen.

Het enigste pluspunt is het toetsenbordje en de geluidskwaliteit.

Ben Zegeren 12-09-2011

Heb mijn dochters van 16 en 12 een Omnia qwerty kado gegeven voor hun verjaardag. Na een half jaar zijn ze allebei al bij Hi geweest voor een defect dat ik nog niet heb laten oplossen. In het ene geval zou er sprake zijn van vocht. Het toestel zit in haar kleren die in de goed geventileerde badkamer hangen als ze gaat dochen, Bij het tweede toestel werd een printbreuk geconstateerd wegens vallen. Nu is het toesel 1 keer uit de handen van onze jongste gegelipt, maar moet een toestel anno 2010 daar defect van geraken? In beide gevallen zou de reparatie meer dan €200,00 kosten. U begrijpt dat DIT TOESTEL VAN ONS EEN DIKKE ONVOLDOENDE KRIJGT VOOR DEGELIJKHEID!
Tegelijk dat ik dit bericht schrijf heb ik mijnklacht ook bij Samsung gedeponeerd en wacht ik met spanning hun antwoord/voorstel af.
Mijn vrouw en ik en onze twee zonen hebben geen klachten met toestellen van andere merken, volgens ons is Samsung ook geen slecht merk, maar dit is volgens mij wel een slecht model!

wendyke84 22-06-2011

Ik heb dit toestel sinds een half jaar in mijn bezit.

Heb nog nooit zo'n slechte telefoon gehad!!! Ik ben altijd een tevreden samsung-gebruiker geweest en nooit andere toestellen gehad. Daar komt nu verandering is.

Jeetje ik wordt helemaal gek van deze GSM! Super traag, scherm reageert niet goed en bluetooth valt steeds weg (erg irri als je werkt met handfree bluetooth in auto) En probeer hem niet uit te zetten dan heb je superlang nodig om hem weer opgestart te krijgen! Daarnaast gebeurd het bij mij regelmatig dat de contactenlijst in een keer leeg is (verborgen)! Enige manier om hem weer te kunnen zien is aan en uitzetten! met bellen stoort hij vaker. Ik heb deze week een nieuwe Blackberry besteld, zodra ik hem binnen heb spoel ik deze door de WC.

OmniaHater 18-05-2011

Waardeloos klote apparaat! WinMo is sowieso een aanfluiting. Niemand zou dit moeten nemen.

Applicaties lopen vast
Hij is traag!!!
Touchscreen is een drama
Accu is snel leeg
Geen apps voor te krijgen
GPS doet het gewoon niet!
aanzetten en opstarten duurt langer dan mijn oude Vista Laptop
Zwaaaaaaar!!!
Ik kan mijn hotmail niet meer koppelen.

Bah! bah! Zodra ik een andere heb, ga ik deze vertrappen en daarna overheen rijden.

Ik vind dat samsung zich moet schamen met zo’n slecht product. Eigenlijk moeten ze iedereen schadeloos stellen en een ander toestel geven. Aan mij zijn ze een goede klant kwijt na jaren Samsung telefoons.

thomau5 17-05-2011

alle mensen die overwerken deze te kopen, NIET DOEN!
windowas software is slecht, loopt vaak vast, programmas werken niet, toetsen werken niet, hij is traag als de batterij vol is, as hij halfleeg is kun je er niets meer mee, niet eens bellen, muziekprogramma is slecht, toutch screen werkt matig, toutch pennetje zit zo los dat hij er vaak uit valt ik kan zo nog wel even doorgaan,

qua uiterlijk is er niets mis mee, aleen sommige knopjes op het toetsenbord kappen er af en toe mee...

kat in de zak...

madmuppet 19-01-2011

Mooie telefoon, duidelijk scherm, eenvoudige bediening. Veel mogelijkheden.
Paar nadeeltjes:

Geluid van beltonen is niet erg hard, en daardoor slecht te horen, zeker als je het toestel in je zak hebt. Volume tijdens gesprekken is ook niet bijzonder hoog, kan beter.

Samsung is een beetje eigenwijs wat betreft GPS. TomTom Navigator is niet (goed) werkend te krijgen. Dikke min.

Geheugengebruik is bovenmatig. Het ding gebruikt, zelfs na een koude start, meer dan 200Mb van de beschikbare 256MB RAM. Komt daar ActiveSync en nog wat anders bij, hou je bijna niks meer over, met als gevolg dat het ding nogal eens een "out of memory" error geeft.

bert tromp 28-12-2010

Ik heb dit telefoontje nu 14 maanden. begin er beetje handiger mee te worden. De telefoon ziet er mooi uit,maar de softweare is inderdaad dramatisch. Maar ik denk dat voornamelijk aan de Windows softweare ligt. Dus koop gewoon telefoon zonder Windows

thejam1999 14-12-2010

Windows Mobile is een drama. Het toestel is traag en log en bij het meegeleverde OS WM6.1 werkt het toetsenbord niet goed (letters omgedraaid). Het OS reageert ook traag en niet vloeiend op het touchscreen. Schiet ook door en tappen werkt niet betrouwbaar.
Waar je bij goed uitgedachte telefoons één stap nodig hebt voor het zoeken van een nummer moet je hier 5 stappen doorlopen. Ik snap werkelijk niet waarom Samsung aan zo'n OS z'n naam nog verbindt.

Cherry1991 08-12-2010

Ik ben in januari een jaar in het bezit van deze telefoon.
Ik ben er niet echt tevreden over, dat had ik al snel.
Eerst sloeg hij een paar keer vast of viel hij vanzelf uit.
Ook had ik er last van dat mijn smsjes niet bij anderen aankwamen en ook die van hen niet bij mij, terwijl er wel verzonden stond enz.
Ook vind ik het een hele trage telefoon. Als je je inbox wilt openen, moet je ongeveer 13 seconden wachten! Als je daar dan in bent, kan je er nog 10 seconden bij optellen om bij een sms te komen.
Ook het smsen zelf gaat niet echt snel. De letters komen niet gelijk tevoorschijn als je ze typt.
Ik ben zelf ook niet echt tevreden over het scherm. Ik ben erg zuinig op mijn telefoon, maar binnen no-time zaten er al krasjes op het scherm. Is een erg zacht scherm.

Tim1995 18-11-2010

Ik weet niet wat voor problemen zoveel mensen met dit toestel hebben maar bij mij werkt hij perfect. ik heb er nog nooit problemen mee gehad. en ik heb een al een half jaar.

lisette83 15-11-2010

ik heb deze telefoon nu een paar maanden, en ik word helemaal gek van dit ding!
ik kan nog beter een brief schrijven dan smsen want dat gaat sneller,hij reageerd zo traag!
ik heb echt spijt dat ik deze telefoon heb uitgekozen. heb alleen maar naar uiterlijk gekeken terwijl de binnenkant dus niks is.
mijn eerste telefoons waren van nokia, prima telefoons.
daarna altijd samsing gehad en heb nog nooit problemen met samsung gehad, maar nu... zucht...
deze moeten ze uit de handel halen want je hebt er niks aan, zit nu nog voor bijna 2 jaar aan dit ding vast!

Lucca56 13-09-2010

er is één groot minpunt aan dit toestel: het scherm is veel te zacht waardoor het reeds volledig gekrast is. Tamelijk traag toestel.

agvisbdf 08-08-2010

Ik heb lang getwijfeld of ik deze revieuw zou schrijven..
Vooropgesteld; ik ben geen digibeet en kan over het het algemeen de meeste electronica soepel doorgronden.
De omnia qwerty heeft een half jaar de kans gehad maar is nu voor mijn zoon.
Ik vond het een ramp! terfwoorden in dit kader zijn: Traag, geen logica in de menustructuur waardoor zeer omslachtige bediening. Onstabiel en een zeer nerveus touchsrceen.
Mailaccounts zijn moeizaam in te stellen, en gewoon bellen vergt veel te veel handelingen.
Geen slechte telefoon denk ik maar niet geschikt voor zakelijk gebruik waar stabiliteit een must is. Een gadget voor een puberende jongen..die vindt het allemaal prachtig. Ik ga verder met de Nokia E72, wat een verademing...!

Martin de Muis 19-07-2010

---------- update review 19-07-2010 ----------
Op 30-6-2010 heb ik een review over mijn telefoon geschreven. Afgelopen weekend heb ik de telefoon een nieuwe update gegeven met New PC Studio van Samsung. Deze heb ik van hun website www.samsungmobile.nl geplukt. De nieuwe update heeft het toestel verbeterd moet ik zeggen, inmiddels ben ik wel iets meer tevreden met mijn telefoon. Het configuratiescherm is compleet veranderd en er zit zowaar logica in, met een duidelijker overzicht. Ook blijft de telefoon minder lang of niet hangen bij het opstarten van bijv. de SMS editor of als je een foto wilt doorsturen via MMS. Het loopt allemaal wat soepeler en menu´s zijn veranderd en mooier geworden. Ook de weergave van de 3 bureaubladen zijn ietsjes versimpeld. De opstarttijd is niet veranderd, dit ligt echter wel aan Windows Mobile. Nog een tip op www.modaco.com vind je allemaal handige truukjes (ook om die irritante verzendtoon uit te schakelen als je een bericht hebt verzonden). Succes ermee!

---------- oude review 30-06-2010 ----------
Ik heb nu deze telefoon sinds februari in gebruik. Hij oogt degelijk, maar is het ook. De Slide gaat lekker stevig. Met het scherm moet je voorzichtig zijn, er zitten zomaar krassen op. De belkwaliteit is ook goed. WiFi werkt ook goed, evenals bijvoorbeeld de bluetooth koppeling met mijn carkit (autoradio). Het scherm is werkelijk verbluffend, dat is nog het meest positieve aan deze telefoon. Ook maakt hij mooie foto's, mits je de telefoon stil houdt want anders heb je snel bewogen foto's. De flits vind ik echter niet goed werken. GPS werkt goed en snel met iGo navigatie. Maar er zitten ook nadelen aan deze telefoon. Mijn vorige telefoon was een Nokia N95 8GB met het Symbian besturingsysteem, en daarmee kon je vrijwel alles instellen en doen wat je wilde doen, het werkte altijd. Deze telefoon heeft Windows Mobile en een menu structuur van Samsung erin. Gevolg is dat je veel en veel minder dingen kunt instellen. Zo kun je bijv. niet onafhankelijk de volume instellen van de beltoon, toetsen en hardwareknoppen. Alles is 1 volume en in mijn ogen zeer hinderlijk. En zo nog meer. Gelukkig kun je met SKtools toch nog de telefoon enigszins costumizen. Verder heeft deze telefoon inderdaad vastlopers als je ermee om prutst, als je bijvoorbeeld experimenteerd met software. Soms werkt een nieuw stukje software wel, soms niet. Dit komt puur door Windows Mobile. Met het ene is hij wel vlot, met het andere hangt hij (bijvoorbeeld een foto doorsturen via e-mail, is hij tijden mee bezig voordat je de editor krijgt). Accuduur is normaal 2-3 dagen, maar met intensief gebruik van internet + camera is de accu na een dag leeg. Alles wat de Nokia N95 8GB in mijn ogen wel was, is deze telefoon het allemaal net niet. Grafischer mooier, beter beeld, touchscreen, moderner. Maar de praktijk wijst uit dat niet alles helemaal vlekkeloos werkt op deze telefoon. Ik ben tevreden noch ontevreden met deze telefoon, maar achteraf gezien had ik nu een Android telefoon willen kopen.

marjoleintje_96 17-07-2010

Ik heb de samsung omnia qwerty nu 4 maanden, ik moet er nog ongeveer 16! Dat ga ik echt niet uithouden. Ik weet dat er ook goede mobieltjes zijn, maar mijne echt niet!
als ik vanuit het menu naar berichten wil reageert hij soms niet, of hij reageert wel maar dan moet ik serieus een minuut wachten!! hij loopt weleens vast en dan moet je hem opnieuw opstarten!

maar hij is wel supermooi en het smsen vind ik ook echt heel fijn! alleen jammer dat het zolang duurt vóór ik kan smsen!

dus:
+ mooi scherm
+ mooi uiterlijk
+ fijn smsen

- langzaam van menu naar berichten
- soms loopt hij vast

Hij is trouwens wel vrij groot en dik, maar persoonlijk vind ik dat wel fijn!

dodolien 27-05-2010

erg langzame telefoon voor de vlugge smsers, heeft soms ook rare kuren zoals tijdens iets doen zoals internetten opeens terug naar het hoofdscherm...
heb hem al een paar maanden maar weet niet of ik dit nog lang vol houd
verder nogal onlogisch opgebouwd...
lijkt wel of er niet zo veel over nagedacht is...

willy1970 30-04-2010

Samenvatting:
- Serieus geheugeprobleem in WM6.5. Hierdoor zullen o.a. navigatieapplicaties slecht draaien op de smartphone.
- Slechte (onbereikbare) servicedienst van samsung, die geen antwoorden geeft op je vragen of op korte termijn met een bruikbare versie van WM6.5 komt.
- Toestel is erg traag
- Wm6.5 heeft een zeer gedateerd uiterlijk.
- De samsung touch-omgeving is moderner van vormgeving maar is onvolledig en slecht configureerbaar.
- Alleen navigon en route66 kunnen met het samsung GPS-signaal omgaan. Tomtom is onbruikbaar.

Ik heb sinds februari de Samsung Omnia qwerty B7610 aangeschaft omdat de specificaties veelbelovend zijn. Mijn oude E-tan G500+ begon langzaam af te takelen. Nu ik het apparaat in bezit heb, zijn er een aantal problemen waarvoor ik nog geen oplossing heb kunnen vinden op de diverse forums en websites. Dit zijn helaas problemen die de smartphone onbruikbaar maken voor het doel waarvoor ik hem heb aangeschaft.
Ik heb samsung hier via de mail meermalen over benaderd, maar heb mij nog niet kunnen verheugen op een bruikbaarder reactie dan: "uw klacht wordt binnenkort in behandeling genomen"

Configuratie:
Samsung Omnia qwerty B7610
WM 6.5
1GB intern geheugen
8 GB geheugenkaart Micro SD
Extra geïnstalleerd:
Route 66 (poging om mijn oude TomTom 6 werkend te krijgen is mislukt)

Upgradeproces:
Erg handig dat samsung een upgrademogelijkheid geeft van versie 6.1 naar 6.5. Ik vind het alleen erg jammer dat het programma geen reservekopie van de besturingssoftware op de PC achterlaat. De stap “back-up maken” was om een of andere reden niet selecteerbaar bij het installeren van wm6.5.
Deze stap was in mijn ogen ook niet noodzakelijk, omdat ik de upgrade direct na aanschaf heb uitgevoerd en er nog geen data aanwezig was. Ik heb daarop direct de softwareupgrade van WM6.1 naar wm6.5 uit laten voeren. Deze upgrade is overigens succesvol verlopen.
Gezien de onderstaande problemen zou ik graag weer terug willen naar een kale wm 6.1 of een gestripte wm6.5 om te kijken of hiermee de problemen zijn opgelost. Hoe moet ik dit doen?

Geheugenproblemen:
Het verbaast mij dat er zo weinig ram-geheugenruimte vrij is in de versie WM6.5. Hierdoor kunnen veel applicaties zoals Route 66, tomtom of andere wat grotere programma’s niet of niet goed functioneren. Ik heb R66 versie 8 geinstalleerd. Deze versie heeft een chronisch gebrek aan geheugen. Na opstarten kan ik net de bestemming invoeren en starten met navigatie. Wanneer ik een andere “knop” aanraak, krijg ik de mededeling onvoldoende geheugen en sluit het programma af. Ook heeft het lang geduurd voordat ik een bruikbaar GPS-signaal had waar R66 op kon werken. Ook dit zal te maken hebben gehad met het gebrek aan geheugenruimte.
Bijkomend effect van opstarten van R66 is dat alle andere openstaande programma’s door WM6.5 afgesloten worden zonder dat ik dat wil.
Ik heb ook geprobeerd mijn oude tomtom 6 en GPSproxy te installeren. Deze combinatie strandt direct op onvoldoende geheugen, omdat na opstarten van tomtom de gps-proxy weer afgesloten wordt door WM6.
Ook van tom tom 7 hoor ik weinig positieve geluiden in combinatie met de omnia. Ik ben van mening dat een softwareapplicatie zonder allerlei tussenoplossingen of kunstgrepen moet kunnen werken op de smartphone.

Om nog even bij de geheugenproblemen te blijven. Het geheugenbeheer van WM6.5 is waardeloos. Bij het opstarten van de volgende applicatie wordt de voorgaande applicatie uit het geheugen verwijderd. Dit is zeer hinderlijk en niet acceptabel.

Kortom: hoe kan ik applicaties opstarten zonder dat wm6.5 ander applicaties zonder bericht afsluit?
Hoe kan ik meer geheugenruimte vrijmaken zonder applicaties te hoeven verwijderen? Hoe kan ik de allocatie van geheugen aanpassen zodat er 512 Mb ram kan worden gebruikt en ik voor bestanden en applicaties de geheugenkaart kan gebruiken. Hoe krijg ik beter inzicht hoe WM6.5 het geheugen gebruikt.

Applicaties WM6.5:
De functies van wm6.5 lijken nog te veel op de wm5-versie van mijn voorgaande E-ten G500+ Phone. Oubollig, saai en incompleet zijn de eerste gedachten die bij mij opkomen. Met name van outlook had ik meer vooruitgang verwacht. Dit wordt echter gedeeltelijk goedgemaakt door de touch-versie hiervan.
Ook taken en contactpersonen zijn geen spat veranderd.
De rotatiesensor is niet consequent. In sommige programma’s draait het scherm netjes mee, in andere (met name de WM6 applicaties) draait het scherm pas bij het uitschuiven van het toetsenbord. Dit zou ik graag als instelling terug willen zien (“auto-roteren aan”).
Het Wm6.5 today-scherm slaat nergens op: volledig onoverzichtelijk, grafisch slecht, slecht toegankelijk (je moet er eerst op klikken voordat je de onderliggende informatie kunt bereiken). Een today-scherm moet in een overzicht de voor de gebruiker belangrijkste informatie laten zien: afspraken, taken, nieuws (RSS), status geluid en verbindingen e.a.. Het Samsung today scherm is aardig op weg en kan als voorbeeld dienen (zie hieronder voor aanvullende suggesties).

Touch omgeving:
De touch omgeving van Samsung is qua uiterlijk een grote verbetering t.o.v. WM. Nog niet alle functies zijn goed doorontwikkeld. Hiervoor heb ik nog wat suggesties:

Het scherm "samsung today" is in opzet perfect voor zakelijke gebruikers zoals ik (beter dan Wm6.5 eigen today scherm wat een erg oubollig en onoverzichtelijke ratjetoe is van teksten). De afwerking kan echter op de volgende punten beter:
Het aantal toepassingsposities moet groter worden. 15 programma's is te beperkt.

De widgetplus interface is ook in potentie leuk bedacht. Het probleem hierin is dat er te weinig ruimte is om de gewenste functies op de drie pagina's te krijgen. Ik denk dat 7 pagina's beter werken.

De touch agenda is ook in opzet goed. Ik zou alleen de tekst- en ikoongrootte kleiner willen. Ook komt er de outlook label "niet aanwezig:…" voor te staan wat niet wenselijk is voor het overzicht. De outlook kleurcodering is dan handiger.
De animatie van de omvallende cijfers bij het tijdinstellen (o.a. touch-agenda) werkt veel te traag en moet in mijn ogen verdwijnen of aanzienlijk verbeteren. Deze manier van invoeren moet in ieder geval niet op het eerste tabblad worden aangeven.

De slide interface zou aanzienlijk verbeterd worden met een Multi-touch mogelijkheid zoals Apple die kent. Ook dit is volgens mij software en zou dus inpasbaar moeten zijn in de telefoon.

De SMS-MMS composer is niet erg handig in het gebruik. Het is niet duidelijk of je nu een MMS of SMS aan het maken bent. MMS wordt door onze telecomprovider in veel abonnementen niet ondersteund. Hierna moet het hele bericht opnieuw worden ingevoerd. Niet prettig.

De RSS-reader is een welkome aanvulling. Bij het ophalen van feeds kan deze applicatie allen verbinding maken via wifi of via de gprs-verbinding, niet via de USB-kabel en pc-internetverbinding. Dit moet aangepast worden. Dit verbindingsprobleem geldt overigens ook voor MSN-weer, accuweather en DNLA.

DNLA werkt over het algemeen niet. Een divx filmpje op mijn televisie afspelen lukt niet omdat mijn TV de B7610 niet kan vinden. Mijn PC overigens wel.

De streaming player werkt ook bepaald niet storingsvrij. You-tube gaat redelijk echter met een verschrikkelijk slechte beeldkwaliteit. Andere moviesites gaan over het algemeen niet. Volgens mij zou dit met codecs op te lossen moeten zijn.

Bellen:
Het komt regelmatig voor dat ik tijdens een autorit gebeld wordt. Naast dat R66 spontaan afgesloten wordt, krijg ik ook vaak een zeer hinderlijke echo van mijn eigen stem. Deze echo blijkt niet uniek te zijn voor gebruik in de auto, maar komt ook in het dagelijks telefoongebruik regelmatig voor. Dit probleem moet opgelost worden.

Ten slotte:
Ik vind dat ik van een fabrikant als Samsung mag verwachten dat zij stabiele producten leveren, die doen wat er in de commerciële verhaaltjes wordt beloofd. Tot nog toe stelt de omnia qwerty hierin erg teleur. Met name het geheugenprobleem is in mijn ogen ontoelaatbaar.
Ik heb echter de stellige overtuiging dat het softwareproblemen betreft. Deze zijn oplosbaar. Van een groot concern als Samsung verwacht ik dan ook, dat zij bovenstaande kritieken niet over hun kant laten gaan en er alles aan zullen doen om het product te voltooien zoals bedoeld.

Ik zou samsung dan ook willen verzoeken om op zeer korte termijn een WM6 versie uit te brengen die alle bovengenoemde problemen oplost.

In het vervolg zal ik een toestel wat uitvoeriger testen voordat ik tot aanschaf overga.

mdevries69 21-04-2010

Leek ogv specificaties een goede keus, maar na 3 maanden in gebruik geen onverdeeld genoegen. Reageert trager dan oude WM5 Qtek9100, geen voice dial, afwijkende usb aansluiting op een onmogelijke plaats: aan de bovenkant. De speaker is matig en het speaker volume te laag.

sandra1987 13-04-2010

Heb de Omnia sinds Januari in bezit en een en al gedoe ermee. Ben zeer ontevreden.

Ik vind hem te uitgebreid, als ik filmpjes heb gemaakt heb ik eerst 10 min nodig om ze weer te vinden.

Het formaat is voor mij te groot. Veelal kan ik hem niet in een broekzak goed kwijt.
Ook heb ik krassen op mijn beeldscherm terwijl hij in een hoesje zit en ik er voorzichtig mee om ga.

Geluid wordt niet opgenomen tijdens filmen of afspelen. Filmpjes happeren ook vaak. Foto's zijn niet scherp en snel bewegend.

De telefoon heeft al enkele malen vastlopers gehad, die gelukkig snel waren verholpen.

Heb een serieus probleem ermee dat ik nu zelfs mijn oude telefoon weer in gebruik heb! Hij heeft te weinig geheugen op een of andere manier (zit 8gb kaartje in maar slaat die bijna niks op) dat ik geen smsjes meer kan versturen of ontvangen.
Terwijl er wel 6.5 op zit maar de geheugen van de telefoon zit gewoon vol. Geen enkele winkel die weet waar het vandaan komt.

Na vandaag kan ik met touch dat je, je telefoon kunt ontgrendelen wel vergeten werkt gewoon niet meer.

Ik kan via de Wifi op internet maar dan gaat automatisch de gprs aan wat betekend dat ik gewoon betaal ipv via mijn thuisnet zit.

Kortom ik bel en sms meer, voer in niet mijn telefoon uit.

Enkele positieve is dat het geluid wel goed is.

antisam 12-04-2010

aan alle nokia gebruikers niet aan beginnen zeer trage en gecompliceerde gsm waar eigenlijk een doos prozac bij nodig is, gewoon even smsen of bellen is er niet meer bij ook even een wekker instellen gaat ook niet meer en als het lukt zit je zonder geluid .
ook de accuduur is erg kort bijna iedere dag aan de oplader .
vanaf morgen is er hier gewoon weer een nokia in huis en ik las in iemand zijn review wat te doen met deze zeer slechte gsm ? gewoon samen met ons kernafval diep de grond in en nooit meer naar omkijken.

DaPhoenix 30-03-2010

UITERLIJK
Het is een hele fijne telefoon.
Hij is vrij dik en zwaar maar ik vind dat fijn want dan heb je het gevoel dat je iets stevigs vast hebt. Ook de achterkant ziet er strak uit met de rode gloed over de achterkant.

VASTLOPERS
Soms heeft de telefoon last van vastlopers maar dat komt door Windows Mobile. Het is niet hinderlijk. zet hem aan en uit of lock en unlock hem en het is weer gefixt.

FUNCTIES
Hij heeft veel functies.
Word, Excel, Windows Live, Google Maps, MSN Weer. Het zit er allemaal op. Ook een 5mp camera met flits en een frontcamera ontbreekt niet.
WiFi gaat mooi snel en je kan fijn typen met het QWERTY-toetsenbord.

Smurf. 25-03-2010

Ik heb deze mobiel al een tijdje, en ben er heel erg tevreden over! Hij is welliswaar iets sloom. En wat dikker. maar hij doet het heel erg goed.Het toetsenbord vind ik heel erg fijn! Zijn wat grootere letters. Ik snap niet dat er zulke slechte reviews over worden gedaan.